Home

Gammal hund matfixerad

Sv: Extremt hungrig och matfixerad äldre herre Min kastrat blir helt klart värre om han är understimulerad. Då är mat det enda han lever för. Men en välrastad hund som fått bränna både energi och fått lite hjärngympa sover gott, tuggar ben varje dag och mår bra Hund med matfixering och väldigt stora behov Min 12- åriga MasterCard Amstaff har den senaste må fasen fått markant ökad aptit. Han har alltid gillat mat men nu är hans sökande efter tappade smulor och glömda rester extremt Det här är sajten för alla oss som älskar hundar!Tanken med sajten är att försöka skapa en trevlig mötesplats för oss som har ett intresse för hundar. Här kan vi lära av varandra, dela med oss av våra erfarenheter, få råd och tips, visa vackra bilder och roliga filmer och diskutera allt som har med hundar att göra. Nybliven hundägare, lång erfarenhet inom hund eller bara. 11 krämpor som kan drabba den gamla hunden. 28 mars, 2021 | Redaktionen. 1. Kräkning och diarré. Kräkningar och diarré är inte en sjukdom i sig utan symtom på att något är fel. Ja, det kan vara allt från att hunden ätit något olämpligt till en inflammation eller problem primärt i ett inre organ, som njursvikt eller problem med levern

Hundhälsa - Extremt hungrig och matfixerad äldre herre

1. Ta hand om din gamla hund - 5 ålderstecken
  2. Såg precis ett klipp med en matfixerad hund som valtar sin mat/matskål och bet någon när den kände sig hotad om sin mat. Väldigt extremfall men ändå, fick mig att undra. Vi är i tankarna att skaffa hundvalp och hur gör ni när det kommer till mat, ge mat, matskål osv till era hundar eller hur..
  3. Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta? Gameltiken i huset är matfixerad... Hon äter ALLT som går att äta.. Jobbigt på ett sätt men praktiskt på ett annat.. ex vis när det är dags att få medicin.. Man bara slänger tabletten i luften så fångar hon den och sväljer den hel.... Mycket praktiskt på alla vis
  4. Du ser inte många överviktiga hundar ute. Min egen kastrerade hanhund är inte överdrivet matfixerad. Han har väl i princip fri tillgång till mat och vi häller emellanåt i lite extra fiskolja i maten för att hålla honom vid gott hull under mer fysiskt aktiva perioder
  5. Hej! Jag har en 3 år gammal hona som är en innekatt. Hon kräks två - tre gånger varannan månad. Är det normalt? Hon kräks alltid upp blötfoder och det spelar ingen roll vilket märke hon får (friskies eller whiskas). Hon brukar ha torrfoder framme men hon får blötfoder två gånger per dag
  6. Kissnödig hund. Hej, Jag har en snart 5 år gammal hund Chihuahua/Jack Russel, 3,4 kg. Kastrerad redan vid 4 månaders ålder (björntjänst?). Han har alltid varit en väldigt nödig hund, velat gå ut efter 3-4 timmar, men tömt sig och bara kissat 1-2 ggr per promenad

Veterinären.nu - Hund med matfixering och väldigt stora beho

Det kan t ex vara att hunden är extremt matfixerad, matvägrar, är aggressiv, vankar, jagar svansen, kliar eller slickar sig mycket. Eftersom hunden inte får utlopp för sina naturliga behov så går den över i andra handlingar. De här handlingarna handlar inte om olydnad eller trots utan ett symptom på ett problem Det är i första hand äldre hundar som drabbas av cushing, medelåldern är 6-11 år. Hundar med Functional Adrenocortical Tumor, FAT, (funktionell binjurebakstumör) brukar vara något äldre då de drabbas än hundar med Pituitary Dependent Hyperadrenocorticism, PDH (hypofysberoende hyperadrenocorticism). Mer om de olika sorterna nedan Lite bakgrund innan frågan: Har sedan 6dar tillbaka adopterat en omplaceringskatt, 3år gammal. Hon kommer från USA, tidigare ägaren flyttade hem till Sverige förra året, för att sedan flytta till Europa Vår äldsta katt var matfixerad när hon flyttade hit, hon hade blivit minimalt utfodrat för att motivera jakt mer. Ni vet, det där med att hungriga katter är bättre jägare När hon flyttade hit så åt hon allt hon kom över, vi fick börja med att ge henne lite torrfoder i taget med betoning på lite för hon hetsåt Jag ger hunden på kvällen, alltså ett mål om dagen. Tänkte först att två är lagom men när han var dryga året gammal tror jag så började han peta i maten på morgonen och sen ta en tugga då och då fram till kvällsmålet vilket gjorde att han inte var hungrig då heller

Vi har en 10 mån norsk skogskatt, honkatt, vi hade problem med att hon hade avföring upp till 15 ggr per dag. fick ta träck-prov och vi fick reda på att hon hade parasiten Tritrichomonas foetus. Hon var ju också stressad av detta, använde inte alltid lådan, men lekte som en frisk kattunge, men var väldigt matfixerad Hunden börjar bli mer och mer intresserad av lukter, så lär gärna den att spåra. Gå ut och lägg ett spår i skogen och låt valpen följa det. Sök husse eller matte som gömt sig i skogen. LÄS MER: Köpa hund? Testa vilken hundras som passar dig. 8 månader: Lär den balansera. Aktivera i skogen eller staden

Livsfarlig matfixering Hundar iFoku

Min hund tycker inte om fodret! I början så trodde vi att det berodde på att hunden blev lite lös i magen men även nu när allt har någorlunda stabiliserat sig så tycker hon inte om fodret. Vi har t.o.m. testat genom att låta henne välja mellan gammalt och nytt foder och hon väljer det gamla Hund som är matfixerad och hetsäter Jag har en aktiv, 2-årig flattik som hetsäter sin mat och emellanåt äter så pass snabbt så hon nästan kräks. Det hör ju till retrivers att dom oftast är väldigt matglada, men det gör mig ledsen att hon verkar vara så ständigt hungrig

11 krämpor som kan drabba den gamla hunde

min lilla hund åt också allt när han var valp , och visst sitter det även kvar lite i honom nu när han är 1 år, han är otroligt matfixerad. Han hittar ju grejer ute och tuggar i sig innan man ens hinner se själv vad det är Försäkra gammal hund 2021: Hur du gör och vad du bör se upp för. Att försäkra äldre hundar är mycket klokt. Risk för skador och olyckor ökar med hundens ålder vilket gör att dyra veterinärkostnader blir vanligare. Med en bra försäkring får du och din hund trygghet, även inpå ålderns höst Ändå vill hunden kanske hänga med som vanligt. Det är här det lätt kan bli fel. Hunden har blivit så lydig och fin och förstår så mycket mera än förr. Men orkar inte. Livet med den gamla hunden är annorlunda. Det är ofta svårt att acceptera. Så där helt plötsligt. Det är nu vi måste börja tänka annorlunda

Yngre hundar har i allmänhet mycket skarp hörsel (speciellt om du öppnar en påse snacks!), Men du kanske märker att en äldre hund har problem med att höra att du närmar dig eller svarar på ditt samtal. Din veterinär kan söka efter hörselnedsättning och hjälpa dig att ta hand om en hund som inte längre kan höra egentligen håller jag helt med dig, men eftersom hunden är så otroligt pigg och det var en åkomma som hon helt kan botas från med den här operationen valde vi att göra det. hade det varit något med mer osäker utgång hade jag inte gjort det, eller om hon varit halvpigg/dålig i sin ålder Så länge hunden har ett värdigt liv så ser jag inte hög ålder som något större problem. Är hunden trött, låt honom sova. Det där med motionen är inte högst prioriterad hos en gammal hund. Min äldsta hund blev elva år, men han var av en ras som oftast inte ens når sin tioårsdag. Anna10­01 Visa endast

Råd för dig som har en äldre hund-arkiv - Härliga Hun

1. Hundar; Registera dig eller logga in. Längst upp till höger finns finns inloggningsrutan. Har du några bekymmer kontakta gärna christian@zoopet.com; Du kan registera dig gratis i forumet här. Allmänt meddelande. Kollapsa. No announcement yet. Aktivera gammal hund. Kollapsa.
  2. Det beror ju också på hur gammal hunden är. Svara på detta inlägg. Svara på detta inlägg. Mischa Medlem 2009-05-14 #2 1 november 2011 av Mischa Re: Tempo vid cykling med hund? Jag växlar för det mesta mellan trav och skritt, galopp ser jag ingen större mening med
  3. Min hund blir 5 år nästa månad. Hur gammal är hon då i hundår? Är hundår ett bra alternativ till att få ett hum om hur gammal hunden är? Som medlem kan du här läsa lite kort info om z_Lotten,Cassis & Kira och gå vidare till medlemsprofilen. Svara på detta inlägg
  4. 21 maj 2018 - Just kullen 20 dagar gamla. Imorgon blir valparna 3 veckor gamla. De har börjat upptäcka varandra. De nafsar på varandra och de har börjat ha olika läten och blivit väldigt duktiga på att stå och gå på alla fyra. De har en vikt idag mellan 1700g-1940g. De har tre dubblat sina vikter

Så god. Hur kan jag stämplas som matfixerad när jag bara lagar mat så sällan. Förstår inte det. Helgen har i alla fall inneburit en ganska lång promenad, mycket slapp och korsord och allt annat vad en helg innebär. Natten mellan fredag och lördag var inte kul, somnade innan jag tog mina piller och var vaken från midnatt till 5 Ta dig tid att hitta 'rätt hund. Det finns så otroligt många äldre hundar som behöver nya hem. Att välja en husky som suttit i hundgård och som är skygg är nog inte det mest lämpliga om du är osäker, sen att du har katter på det och hunden inte är van vid katter kan bli problematiskt. En husky har en otrolig jaktinstinkt Hunden dricker mycket och kissar där efter. Vad kan vara fel? Fre 31 aug 2007 12:58 Läst 3415 gånger Totalt 27 svar. Sara K Visa endast Fre 31 aug 2007 12:5 Generellt blir ju hunden bättre på att behärska sig och acceptera gränser när den mognar, MEN om den är väldigt matfixerad kan den å andra sidan lägga mer allvar i vaktandet när den blir äldre. Så jag tycker definitivt man ska jobba med detta, inte bara hoppas att det går över

januari 28, 2015. DogSense - HundUtbildning! Lämna en kommentar. Kompispromenaderna som arrangeras av DogSense - HundUtbildning är för att verka för att hundägare träffas för att umgås och promenera tillsammans! Både för att vi människor behöver komma ut och röra på oss och för att våra hundar behöver social- och miljöträning Sphynx godkändes som ras i FIFe 2002 och 2003 registrerades den första inom SVERAK. Hårlösa katter har förekommit på många håll under lång tid även om det inte ledde till någon framgångsrik avel på dessa katter. Starten till sphynxaveln skedde i Kanada i mitten av 1960-talet där en hårlös katt föddes, i en kull av. Hunden får färskfoder från Fodax, riktigt prisvärt (under 15kr/kg, och min 55kg+ hund äter ca 600g/dag, dvs det blir billigare än mindre dåligt torrfoder) men lite extra arbete med att komma ihåg att hämta från frysen när det närmar sig 2 måltider kvar i den gamla burken. Belöningen efter spåret Mina hundar idag Alice, som blir 14 i april, Hoppsan/Cilla, Doris och Elsa, har blivit en ny flock som idag är annorlunda. Bea var ett stort matvrak, hon var väldigt matfixerad, men blev ändå aldrig tjock. Jag tror att hon triggade dom andra att äta också. Idag har jag två hundar som äter bra

Övr.Hund - Mat-fixerad / aggressiv Bukefalo

3 mars 2017 - Lugn & härlig helg framför oss. Publicerat den mars 3, 2017 av tittihofman. Tänk att vi redan kommit in i första vår månaden Mars. Vi är på väg in i rätt årstid enligt mitt tycke. Jag älskar våren och sommaren. Denna helg kommer att gå i lugnets tecken och det är jätte skönt. Hund vård står på tur hela helgen

Sidan 6-Min gamla hund lider av extrem hunger Husdju OM jag var matfixerad när jag överviktigt är det inget mot vad jag är nu när jag måste planera allt jag äter. Sånt är livet! Jag orsakade mig ett halvt liv med kraftig övervikt och nu får jag ta konsekvenserna. Även om vi står på motsatta sidor så har vi ett gemensamt problem och det är missbruket av mat

Övr.Hund - Vad gillar era hundar för konstiga saker att ..

Du vill ju inte han en matfixerad hund som slutar jobba för att han hela tiden väntar på godiset. Det är litet vanskligt att ge generella råd i just ledarhundsdressyren, men använd råd med det du tigigare fått lära dej om just din hund och det du vet funkar eller inte med honom Hasse & Tage TV version från 1966. Videon spegelvänd för att slippa problem med copyrigh Min nuvarande hund har samma slags intelligens och han har gjort många förvånade när han visat att han förstått vad de sagt till honom. Har era hundar gjort något som verkligen förvånat er eller som kanske fått er att ändra er syn på hundars intelligens och förmåga att förstå och tänka själv? Säg gärna också vilken ras ni har (Väldigt bra med matfixerad hund när hon ska tränas, finns det chans till minsta godisbelöning så existerar inte omvärlden för henne) Har du en hund som beter sig extremt på något vis så kan berikning vara något att prova på Protexin Veterinary Pro-Fibre for Dogs and Cats 500 g £13.40 (£26.80 / 1 kg) In stock

Kastrerade hundar resp katter

Matglada katten Carrot gör succé med episka kylskåpsbilden. Den orange och otroligt matglada katten Carrot gör succé på internet. Orsaken är kattens minst sagt speciella teknik för att försöka komma åt mat ur ägarnas kylskåp. A tt vi behöver muntras upp i dystra coronatider blir allt tydligare ju längre tiden går Alla mina djur har olika personligheter och jag tänkte att jag skulle skriva ner dem, mest för min egen skull. Det är roligt att läsa senare. Jag börjar inomhus: Meya (gul labrador), hennes enda stora intresse i livet är MAT. Hon är sjukt matfixerad och har vid en ålder av 7 år börjat stjäla även från bänkar och bord Postat den 25 juli, 2013 av admin. I helgen gick vi en tur till Bleriken över Marsfjällskåtan. Marsfjällen är fjällmassiv som ligger mellan Saxnäs och Klimpfjäll men som jag varken varit i sommar eller vintertid tidigare. Det går att vandra in från flera håll men de vanligaste skulle jag tro är Marsfjällsliden och Fatmomakke vilket. Som hund är Carmen världens snällaste varelse. Hon viker sig för allt, barn, människor och stora som små hundar, valpar som vuxna. Hon älskar att spåra, leka, ströva i flock, men likväl att mysa i soffan och vara nära nära nära mig, helst alltid Han var mest bara gammal. Naturligtvis är det väldigt svårt att avgöra, men jag tror faktiskt att det rastlösa gåendet som han ofta ägnade sig åt var mer jobbigt för oss än för honom. Allt eftersom har jag insett att med så här gamla hundar blir kanske kriteriet för när det är dags att avsluta livet lite annorlunda än det åtminstone har varit med mina tidigare hundar

Veterinären.nu - matfixerad kattung

1. Vad händer med sommaren? Kom den av sig? Jag kollade precis 14dagarsprognosen på Grantorp och av 14 dagar skulle bara 3 av dem vara utan regn. Och man märker direkt det svalare vädret. Det kryper inpå mig och gör att luftrören börjar att påverkas. Jag har ingen Cocilliana kvar sedan sist jag hostade, men jag ligger liksom i drag på LÄS ME
  2. VECKANS HUND vintern 2011. Vi vill härmed presenterar Doris lite närmare. oktober-2010 foto: Cia Lindroth Doris är en mycket trevlig hund med bra psyke och utmärkt mentalitet, men hon är mycket envis. Hon är inne på sitt 13:e år och är nu piggare än någonsin.Vi ställer inte ut Doris längre även om hon absolut inte skulle ha något emot det, tvärtom, då vi gör i ordning de.
  3. nen från förr och nu....vårt liv helt enkelt! Välkommen in
  4. Efter ändlösa dygn av gråt och förtvivlan, med ständiga debatter där man bestämmer sig för tusen olika lösningar, den ena mer orealistisk än den andra. Man är redo att bosätta sig på en öde ö för att få ha sin bästa vän kvar. Det tar tid att inse och acceptera att livet måste gå vidare utan vännen

Hund Valp Katt Kattunge Veterinär Smådjur Varumärken Tjänster Kampanj. 0. Hund. Allt inom Hund. Nyheter. Kampanjer. 20% på Nutrima Health torrfoder till hund. Canagan Hundmat 2 kg nu 199 kr. Planet Pet Society Hundmat 15 kg 2 för 599 kr. Purenatural Grain Free Hundmat 2 kg 169 kr, 12 kg 599 kr Inga oönskade kattungar Publicerat den 17 december, 2016 av beskrivarblogg. Halv elva, har redan klarat av en snabb kissvända med Louie, plus en längre promenad. Utan att halka på ändan. Nu är han nöjd för ögonblicket, efter att ha spårat på en stor åker full av alla sorters fotavtryck, och . Fortsätt läsa → Hon är hungrig hela tiden! Hej alla på katter i fokus! Om ni minns så hittade jag en liten kattfröken för snart en månad sedan (det finns en annan tråd om henne; upphittad katt heter den). Vi har, trots ihärdiga försök, inte hittat ägaren ännu så hon har väl lite smått flyttat in här, i alla fall så länge. Trassel som vi.

Oj, OJ För 3 veckor sedan varmin katt mkt mager 2 kg. Var inlagd i 3 dygn. Kostaterat överaktiv sköldkörtel. Nu medicineras hon (9 år gammal) dagligen. Har gått upp i vikt. Väger över 3kg! Problem : Hon jagar möss dagligen (ca 4 st/dag). Äter dem ! Idag kom hon med en talgoxe in i villan, har aldrig hänt förut Det har alltid förekommit hårlösa katter genom historien. Redan dom gamla Aztekerna hade hårlösa katter. Så det är inget nytt. Det som ligger i grund för dagens Sphynx är 3 st hårlösa kattungar som hittades på gatan i Toronto, Ontario 1978. Dom, 1 hane och 2 honor föddes av en långhårig bondkatt. Hanen blev minst 18 år gammal Hur i hela världen får man katten att förstå att hon inte får gå omkring på köksbordet och köksbänken? Så här jobbig tkommer jag inte ihåg att det varit med andra katter jag haft . Den här katten hoppar hela tiden upp och letar efter mat, man kan inte ha något ätbart framme. Och hon svälter inte direkt! Hopplöst. Doris, katten, är lite över 6 månader gammal, vi försöker. september 14, 2014. | sarahwb. Igår inledde vi husses semester med en dag på Ostkanten bland likasinnade vänner av vår ras! Jag & Anders hade ansvaret för sekretariatet och priserna, det var kul. Jag längtar efter att komma tillbaka till tävlingsanordnande igen, saknar BFK och alla våra stortävlingar enormt

Publicerat den 27 februari, 2020 av Tofflan. Kära dagbok. Om gårdagskvällen finns inte heller mycket att säga. Jag kom hem och fann ett orange kuvert på köksbänken om min pension. Deprimerande läsning att just min årskull och den före mig ska drabbas av höjd lägstaålder för att . Fortsätt läsa → Din hund börjar dessutom bli gammal och många av dessa sjukdomar uppträder hos medelålders/äldre djur. Hur se han ut i pälsen? Ibland bli hundarna nämligen även tunnhåriga när de har en hormonrubbning i kroppen. Mitt råd är att du bokar en tid hos din veterinär

Min hund äter kortison och har efter det blivit EXTREMT matfixerad!! Hade hon fått bestämma skulle hon ha mat var 3:e timme. Hon har väldigt känslig mage och tål inte vad som helst, därför äter hon färskfoder (Nordic special+). och ett mål Robur's älgfoder Sv: Fyndiga tips för matfixerad...? Min hund är den matfixerade hunden som finns :smirk: Men så är han kastrerad också, var matfixerad redan innan det... Han fyller 8år nu i februari.. Och det verkar bara bli värre och värre.. Bor på landet och han går ibland omkring lös i trädgåren

Video: Veterinären.nu - Veterinären svarar - Hun

Min schäferhane, som är nykastrerad, har blivit HELT matfixerad. Först trodde jag att det berodde på kortisonbehandlingen (behandlades för bl a näthinnelossning, prostatabesvär m m)men nu är den dosen nere i bara 1/6 del av vad den var från början(1/2 tablett per dag) och detta problem med.. När hunden åldras förändras den både psykiskt och fysiskt. Den levnadsglada valpen blir vare sig vi tror det eller ej så småningom grå runt nosen och stel i sina leder. Här kan du läsa mer om vad som händer med hunden när den blir äldre Den gamla hunden. När du hämtar hem din valp är lyckan stor - och många härliga år väntar er båda. Men även en hund åldras och behöver visas särskild hänsyn och omsorg på äldre dar. Vi fokuserar gärna på valptiden, på den ofta händelserika och energiska unghundstiden och sedan på de år då hunden är frisk, stark och aktiv Alltså när hunden är två år gammal - så är den 14 år i människoår. Visst finns det något i denna myten, men man har sett att hundens år kan skilja sig stort beroende på hur stor hunden är. Läs om: Hund i bil- detta gäller. Hundår kan skiljas beroende på storlek på hunden Min gamla hund (död nu) åt gärna gamla äppelskruttar som legat ute samt om någon slängt ifrån sig gammal hamburgare eller liknande som legat ett tag. Svara. A. Annielee. 22 Feb 2007 #2 Gameltiken i huset är matfixerad... Hon äter ALLT som går att äta.

Väninna med svaga ekonomiska förutsättningar - framtida

Råd för dig som har en äldre hund. Hälsa 5 tecken på att din hund kan vara dement. Hälsa Strokesymptom kan vara balanssjukdom. Hälsa Hunden Selma har blivit dement. Hälsa Ta hand om din gamla hund - 5 ålderstecken. Ladda fler Policy. Sköt om din gamla hund. Det är viktigt att ta väl hand om sin hund när den blir gammal. Många hundägare tror att man gör hunden en tjänst genom att låta den vara i fred och sova mycket. Men även om hunden helst ligger kvar extra länge i korgen, är det viktigt att visa hunden särskild uppmärksamhet och omsorg på äldre dagar Hej! Lite bakgrund innan frågan: Har sedan 6dar tillbaka adopterat en omplaceringskatt, 3år gammal. Hon kommer från USA, tidigare ägaren flyttade hem till Sverige förra året, för att sedan flytta till Europa. Katten mådde inte bra av flygresan, slutade äta, bodde 3mån på katthem innan hon kom till mig Vår lille hankatt är alldeles matfixerad. Det gick ju bra så länge han växte men nu har han blivit duktigt tjock. Han är född i juli 2017. Våra andra katter har alltid haft fri tillgång på torrfoder och aldrig blivit tjocka. Vad ska man göra? Vi har en katt till och den behöver ju sin mat